9 wskazówek jak pozbyć się cukru z diety

Człowiek zakładnikiem słodkiego

Czy czujesz się zakładnikiem węglowodanów? Jeżeli to czytasz, to masz świadomość zła jakie wyrządzają cukry, świadomie chcesz je usunąć ze swojej diety i zastąpić czymś zdrowym. Tak, cukier to zło i nie można siebie oszukiwać twierdząc, że to pewnie tłuste kiełbasy czy chipsy mają gorszy wpływ na Twoje ciało. Dziewięć poniższych metod pomoże Ci pozbyć się cukru z diety. Do dzieła!

  1. Wyrzuć z domu wszystkie słodycze
    Sprawa w sumie nie dotyczy tylko samych słodyczy ale również wielu przypraw i gotowych dodatków do dań. To pierwszy i drastyczny sposób niemniej jednak to konieczność bo uchroni Cię w momencie kryzysu. Moment zwątpienia nastąpi tak czy inaczej i wówczas sięgniesz do swojej ukochanej szafki, gdzie znajdziesz całą gamę pocieszaczy. Stąd też konieczność pozbycia się WSZYSTKICH słodyczy z domu i zakaz ich kupowania kiedykolwiek przez kogokolwiek z domowników. To jeden ze skuteczniejszych sposobów na pozbycie się cukru z diety.
  2. Nie chodź głodna na zakupy
    Pewnie nie raz słyszałaś tą poradę aby nie iść na zakupy jeżeli wcześniej nie zjadłaś posiłku. Nie dziwię się, że robiąc zakupy można zgłodnieć, już od samego oglądania tych kolorowych owocowych babeczek można oszaleć a kubki smakowe dają o sobie znać. Stąd też by uchronić się przed zakupowym kryzysem przygotuj się na niego już przed wyjściem na zakupy. Zjedz pożywny posiłek (chociażby warzywną zupę krem albo kilka kanapek z wędliną i warzywami) i dopiero wówczas ruszaj na podbój galerii handlowych. Łatwo bowiem można zrekompensować sobie trud noszenia toreb małym batonikiem czekoladowym. 
  3. Pij dużo wody
    To kolejna rzecz, którą wielokrotnie słyszałam i czytałam w wielu gazetach czy chociażby w Internecie. Woda to zbawienie dla Twojego ciała, nawet jeżeli jeszcze w to nie wierzysz to uwierz bo naprawdę warto. Możesz wyrobić w sobie pewną mantrę, jeżeli zgłodniejesz to – napij się wody. Jeżeli masz ochotę na coś słodkiego – napij się wody. Jeżeli nie chce Ci się pić – napij się wody. Woda musi być obecna na stałe przy Tobie, nie tylko wypełni Twój brzuch ale będzie tłumić fałszywe oznaki głodu. Ten sposób z pewnością pomoże Ci pozbyć się cukru z diety.
  4. Znajdź zdrowe zamienniki
    Zamiast wynagradzać sobie ciężki dzień kolejnym batonikiem ze sklepu pod pracą warto być przygotowaną na ewentualne kryzysy i mieć pod ręką coś zdrowego. Oczywiście poniższe produkty również trzeba stosować z rozwagą i nie w nadmiarze. Wszystko co jest stosowane w nadmiarze szkodzi. Aby pozbyć się cukru z diety sięgaj m.in. po: orzechy (np. słonecznik, migdały), owoce (cytrusy, jabłka, gruszki), miód.
  5. Kawiarnie omijaj łukiem
    Pierwsze co kojarzy się z kawiarniami to: kawa i ciastko. Jak już idziesz na kawę to i coś słodkiego byś zjadła. Piękne witryny kuszą i wyglądają bardzo apetycznie. Czasem żałuję, że pod ceną nie ma składu (jak dużo węglowodanów, tłuszczów i białka znajduje się w tym wyrobie), może to by zatrzymało niektóre osoby przed popełnieniem tego błędu. Owszem można szukać zdrowszych zamienników tylko, że dopóki sama takiego ciastka nie zrobisz to tak naprawdę nie wiesz jak dużo cukru ktoś do tego wyrobu włożył. Lepiej nie ryzykować.
  6. Samoświadomość po co to robisz
    Musisz zastanowić się dlaczego tak naprawdę powinnaś pozbyć się cukru. Dopiero gdy zdasz sobie sprawę jaki to ma wpływ na Twoje samopoczucie, wygląd skóry i pogorszenie nastroju zdecyduj o jego eliminacji. Nikt tak do Ciebie nie przemówi jak Ty sama bo to Ty musisz podjąć decyzję o zmianie nawyków żywieniowych. 
    Nie szukaj wymówek i zrób to, co masz zrobić ale przestań się tłumaczyć.  Powtarzaj sobie: „To, co się stanie, zależy ode mnie!”.
  7. Małe kroki to kroki milowe
    Jeżeli słodzisz herbatę lub kawę i każdą kolejną będziesz słodzić o pół łyżeczki mniej będzie to będzie to ogromny sukces. Naprawdę w to wierzę bo sama jestem tego przykładem. To małe kroki ale jak ważne w drodze do upragnionego celu. Organizm nie będzie aż tak zszokowany, gdy zmniejszysz dawkę obecnie przyjmowanych węglowodanów. Jeżeli gwałtowanie z nich zrezygnujesz podejrzewam, że szybko wrócisz do złych nawyków dlatego proponuję ścieżkę małych kroków. Spróbuj, nie masz nic do stracenia prócz zbędnych kalorii.
  8. Czytaj etykiety
    Osobiście uważam, że jest to podstawa do wniknięcia w temat tego co jemy. Zauważ, że produkty, które wybierasz w sklepie kupujesz z sentymentu bądź dlatego, że są korzystne cenowo. Od teraz, gdy staniesz przed decyzją, który jogurt wybrać zwróć uwagę na jego skład. Czy wiesz, że 4g cukru to 1 łyżeczka…Wiele jogurtów owocowych ma tych gram około 20 (lub więcej). Czytaj etykiety i nie wtłaczaj w siebie zbędnych kalorii. A może samodzielnie zrobisz jogurt owocowy? (przykład. jogurt + owoce + przyprawy np. cynamon).
  9. Nie kupuj gotowych dań
    Ten punkt ma nierozerwalny związek z wcześniejszym. Jak sama gotujesz obiad to wiesz co wkładasz do garnka, taka jest prawda. A co wiesz o daniu, które kupujesz w sklepie? Z pewnością jest w nim za dużo tłuszczów i cukrów, to pewne. Żeby zrobić szybki i pożywny obiad nie trzeba poświęcać dużo czasu.

2 thoughts on “9 wskazówek jak pozbyć się cukru z diety”

  1. Pingback: Wyzwanie #2 - metoda na pozbycie się cukru - Mocna Strona Kobiety

  2. Pingback: Sposób na to by przestać się nudzić - Lifestyle - Mocna Strona Kobiety

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *