Co z tym cheat day?

Zadajesz sobie pytanie czy cheat day może Ci zaszkodzić? To zależy. Pamiętaj o swoim celu - zdrowo się odżywiam. Bądź odpowiedzialna.

co z tym cheat day

PAMIĘTAJ O CELU - SWOIM ZDROWIU. BĄDŹ ODPOWIEDZIALNA.

Z jakiegoś powodu zmieniłaś swoje nawyki żywieniowe (bądź dopiero planujesz). Być może masz wątpliwości co do, tego czy warto ograniczać bądź wyeliminować pewne produkty/dania. Najważniejsze to rozsądnie podejść do tematu i zdać sobie sprawę z tego, co jest Twoim celem (zazwyczaj jest to jednak zdrowie). Nie warto wpadać w pułapkę złego odżywiania bo coraz trudniej z niej wyjść. Nawet jeżeli zdarzy Ci się cheat day to zawsze możesz powrócić na właściwą drogę. Istnieje wiele zamienników produktów, które możesz wykorzystywać aby odchudzić swoje posiłki. Internet jest wypełniony po brzegi inspiracjami w tym temacie. Tylko wiesz co? Wystarczy chcieć. Nikt za Ciebie tego nie zrobi, to Ty musisz chcieć coś zmienić i być odpowiedzialna za siebie i swoje zdrowie.

Niezdrowe produkty są kuszące – to prawda. Zdarza się, że tylko takie bywają na imprezach, uroczystościach rodzinnych i łatwo wtedy ulec pokusie i cheat day.. Masz wątpliwość co do tego – weź ze sobą zdrowe przekąski i zaskocz innych czymś wyjątkowym i zdrowym. Moda na fit jedzenie i zdrowy tryb życia istnieje w Polsce od wielu lat natomiast wiele osób mimo wszystko dziwi się jak widzi zdrowe jedzenie bo nadal jest „inne” a Ty jesteś „dziwna”. „Dziwna”? Nie, bardziej świadoma i idąca w dobrym kierunku by być zdrowa, pamiętaj o tym. Zawsze mimo wszystko warto edukować innych ciekawymi przepisami, nowinkami naukowymi bo wiele osób nie jest tym tematem zainteresowanych chociaż powinni.

Pamiętaj, że swój cel („odżywiam się zdrowo) powinnaś mieć spisany na kartce, będzie miał większą moc. Grunt to dobrze się zmobilizować, nastawić i nie kłaść sobie kłód pod nogi. Będzie dobrze tylko w to uwierz i działaj w kierunku realizacji celu.

,

MASZ ŚWIADOMOŚĆ, ŻE NIE PRZYTYJESZ I NIE SCHUDNIESZ Z DNIA NA DZIEŃ?

Nawet jeżeli zdarzy Ci się zjeść coś ponad normę (niezdrowego i innego niż zazwyczaj) to być może Twoja przemiana materii rozreguluje się nieznacznie. Dodaj do swojego bilansu kalorycznego nadwyżkę kaloryczną. W teorii to wygląda tak: jeżeli zjesz więcej niż powinnaś z biegiem czasu przytyjesz, jeżeli mniej – schudniesz. Jeżeli natomiast odbyłaś trening to dodatkowo do bilansu można dodać jak najbardziej ilość kalorii, którą spaliłaś na treningu. Na początku warto wyliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne żeby mieć tego świadomość i móc podjąć kolejne kroki. Zjadłaś coś niewłaściwego? Znowu miałaś cheat day? Nigdy nie możesz wpadać w panikę, że teraz już koniec i poległaś. Powinnaś zdać sobie sprawę z błędu, który popełniłaś i spróbować go naprawić by nie popełniać go w przyszłości.

LICZY SIĘ ILE RAZY POWSTAŁAŚ A NIE PADŁAŚ

Nie dajmy się zwariować by dieta zdominowała Twoje życie bo to Ty decydujesz o sobie i swoim życiu, nikt inny. Jeżeli zdrowo podchodzisz do tematu jest szansa, że szybko nauczysz się jak właściwie się odżywiać. Warto skorzystać z pomocy dietetyków aby wdrożyć się i nauczyć nowych nawyków.


co z tym cheat day

SIŁA NAWYKU - SIŁA UZALEŻNIENIA

Niektóre produkty są silnie uzależniające i często emocjonalnie podejmujemy decyzje o ich spożyciu, to błąd. Najgorsze co może być to zajadanie emocji. Za każdym razem, gdy dana emocja powróci Ty również sięgniesz po środek pocieszający, który pomógł Ci ostatnim razem. 

Zastanów się nad pytaniem: zajadasz stresy? Po co wtedy sięgasz najczęściej? Czy coś nie jest Twoim uzależnieniem. To taka praca domowa na ten tydzień.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *